22 Ağustos 2014 Cuma

Reklamcılığın Değişen Yüzü: Sosyal Medya Uzmanlığı


Günümüzün en büyük pazarlama tekniğinin reklam olduğunu düşünüyorum. Özellikle son yıllarda dijital pazarlamanın öne çıkması ile birlikte dijitale kayan reklam ajanslar, bünyelerinde birçok sosyal medya uzmanı çalıştırarak değişen sürece ayak uydurmaya başlamışlardır. Ülkemizde henüz 5 senelik bir geçmişe sahip olan sosyal medya uzmanlığı kavramı, elbette hemen kavranacak bir iş değil. Bu nedenle sosyal medyacı olmak isteyenlerin sosyal medya eğitimi almaları gerekiyor. Çünkü sosyal medya uzmanlığı sadece Facebook ve Twitter gibi sosyal mecraları kullanmayı bilmekle alakalı bir şey değildir. Peki nedir bu sosyal medya uzmanlığı? 

Sosyal medya uzmanı; bir markanın sosyal medya hesaplarını açarak dijital ortamdaki konumlandırmasını oluşturan, her gün yeni bir içerik ve paylaşım fikri oluşturabilen, yenilikleri yakından takip edebilen, görsel, yazınsal ve yaratıcı yönleri gelişmiş olan kişidir. Birden fazla özelliğe sahip olması beklenen, bir markayı sosyal medyada temsil edebilen bu kişiler de elbette kendi alanlarında ihtiyaç duydukları eğitimi de ancak sertifika programları ile elde edebilirler. Çünkü ülkemizde herhangi bir üniversitenin bu meslek dalına ait verdiği bir eğitim bulunmamaktadır. Bu nedenle sosyal medya uzmanlığı sertifika programı olan eğitim kurumlarına katılarak gereken eğitimin alınması gerekmektedir. 

İnterneti seven her kişinin sosyal medya uzmanı olabileceğini düşünmesi, günümüz koşullarında bir saçmalıktan öteye gidememektedir. Çünkü sosyal medya uzmanlığı gibi dijital pazarlamanın kalbinde yer alan bir pozisyonun eğitim almadan ve tecrübe edinmeden elde edilmesi imkansızdır. Bu nedenle eğer siz de sosyal medya alanında kendinizi geliştirmek istiyorsanız, mutlaka IBS Türkiye'nin sosyal medya eğitimi sertifika programından geçmelisiniz. 









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder