4 Eylül 2014 Perşembe

99 Francs Ve Reklamcılığın Değişimi


Reklam camiasında tartışmalara yol açan 99 Francs, yani 9.99 TL. filmi, günümüz tüketim toplumuna yön veren reklamcılık sektörü hakkında farklı saptamalarda bulunuyor. Her ne kadar 2008 yapımı bir film olsa da, benim gibi reklamcılık sektöründe çalışan arkadaşların bakış açısını ciddi manada değiştireceğini düşünüyorum.

Tüketim ve üretim çılgınlığı üzerine yapılmış bir film olan 99 Francs, esasında bir reklam metin yazarı olan Octave'nin sisteme karşı bir sistem kölesi oluş hikayesini anlatıyor. Bunu da yer yer esprili, yer yer ise dramatik bir şekilde gözler önüne seriyor. Her ne kadar filmde reklamcılığın üzerine dahi birkaç beden büyük gelen cümleler kuruluyor olsa da, sistemin yardakçısı olup olmayacağınızı aslında sizin seçemeyeceğinizi de gayet başarılı biçimde anlatıyor. Çünkü iş hayatı veya sosyal yaşam zaten bunu bir şekilde empoze ediyor...

2000'li yıllara geldiğimizde katlanarak artan tüketim çılgınlığı, reklam sektörünün de insanları tüketmeye teşvik etme zorunluluğunu getirerek mevcut sistemin tüketim olgusu üzerinden devam ettirilmesine neden olmuştur. Bu nedenle reklamcılık sektörü de reklam adına yapılan tüm faaliyetlerini tüketime özendirmek üzerine kurmaya başlamıştır. Özellikle sosyal medya araçlarının herkes tarafından etkin şekilde kullanılmaya başlanması, reklamcılık sektörünün dijitale kayarak pazarlama mantığını tamamen değiştirmiştir. İşte bu savı destekler nitelikte olan film, benim gibi reklamcı olan genç arkadaşlar tarafından mutlaka izlenmeli ve sektöre gerçekçi bir bakış açısı ile bakılmasını sağlamalıdır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder