Satış denildiğinde pazarlamanın da akla gelmesi satış ve
pazarlamanın aynı anlama geldiği kanısına neden olmaktadır. Oysaki bu oldukça
yanlış bir düşüncedir. Çünkü dünya üzerinde satış ve pazarlama birimi her sektörde
ayrı ayrı ele alınmaktadır. Birbirini tamamlayan ve ayrılmaz nitelikte olan bu
iki kavramla hayatımızın her alanında karşılaşmaktayız. Bu nedenle önemini
hiçbir zaman yitirmeyen ve giderek önemi artan bu iki kavramın iş piyasasının
vazgeçilmezi olması, bu kavramların öğrenilmesi için geliştirilen eğitim
programlarının gerekliliğini de beraberinde getirmiştir.
Hayatımızı devam ettirebilmemiz için karşılamamız gereken
ihtiyaçlarımızı düşünürsek satış kelimesinin hayatımızın vazgeçilmez bir
parçası olduğunu söyleyebiliriz. Satış kelimesini basitçe tanımlayacak olursak;
bir ürünün tüm haklarıyla birlikte müşteriye devredilmesi diyebiliriz. Bir
başka deyişle ürünü sağlayan kurum, kuruluş veya kişi ürün üzerinde bulunan tüm
haklarını belirli bir ücret karşılığı alıcıya verir. Bazı istisnai durumlarda
ürün değişikliği, iadesi veya yenilenmesi söz konusu olabilmektedir.
Satışı gerçekleştiren bireyler için geliştirilen satış eğitimi, satışın
aşamalarının öğrenilmesi ve müşterinin doğru bir şekilde bilinçlendirilmesi
açısından önemli bir programdır. Satış eğitimi, sağlıklı bir satış
gerçekleştirmek ve alıcı ile satıcı arasındaki mesafeyi belirlemek açısından
oldukça önemlidir. Satış sırasında kişiler aldığı ürün ile ilgili bilgilendirilmeli
ve ürünle ilgili bir olumsuz durumla karşılaşıldığında haklarının neler olduğu
konusunda bilinçlendirilmelidir. Aksi halde firmanın haksız konuma düşmesi
olasıdır. Bu nedenle satış, piyasadaki tüm sektörler için geçerli bir kavram
olarak düşünülürse satış eğitimi iş piyasasının olmazsa olmazı olarak
düşünülebilir. Ancak satışın pazarlamadan farklı olduğunu ve müşterinin satış
kısmında alışverişe hazır olduğunu unutmamak lazımdır. Bu nedenle pazarlama
satıştan önce gelen bir kavram olarak düşünülebilir. Müşterinin ihtiyacı olan,
almayı düşündüğü veya aklında olmayan bir ürünü sunma olarak
tanımlayabileceğimiz pazarlama, bilgi, pratiklik ve deneyim isteyen bir
süreçtir. Bu nedenle pazarlama eğitimi de satış kadar önemli bir programdır. Pazarlama eğitimi, satış işleminin
gerçekleştiği her alanda gerekli olan bir programdır. Çünkü pazarlama, bir müşteriye
o ürünü alma gereksinimi uyandırma işlemidir. Bu da zaten satışın
gerçekleşmesinin temel sebebidir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder