13 Ağustos 2014 Çarşamba

İş Piyasalarında Satış ve Pazarlamanın Gerekliliği

Satış denildiğinde pazarlamanın da akla gelmesi satış ve pazarlamanın aynı anlama geldiği kanısına neden olmaktadır. Oysaki bu oldukça yanlış bir düşüncedir. Çünkü dünya üzerinde satış ve pazarlama birimi her sektörde ayrı ayrı ele alınmaktadır. Birbirini tamamlayan ve ayrılmaz nitelikte olan bu iki kavramla hayatımızın her alanında karşılaşmaktayız. Bu nedenle önemini hiçbir zaman yitirmeyen ve giderek önemi artan bu iki kavramın iş piyasasının vazgeçilmezi olması, bu kavramların öğrenilmesi için geliştirilen eğitim programlarının gerekliliğini de beraberinde getirmiştir.



Hayatımızı devam ettirebilmemiz için karşılamamız gereken ihtiyaçlarımızı düşünürsek satış kelimesinin hayatımızın vazgeçilmez bir parçası olduğunu söyleyebiliriz. Satış kelimesini basitçe tanımlayacak olursak; bir ürünün tüm haklarıyla birlikte müşteriye devredilmesi diyebiliriz. Bir başka deyişle ürünü sağlayan kurum, kuruluş veya kişi ürün üzerinde bulunan tüm haklarını belirli bir ücret karşılığı alıcıya verir. Bazı istisnai durumlarda ürün değişikliği, iadesi veya yenilenmesi söz konusu olabilmektedir.



Satışı gerçekleştiren bireyler için geliştirilen satış eğitimi, satışın aşamalarının öğrenilmesi ve müşterinin doğru bir şekilde bilinçlendirilmesi açısından önemli bir programdır. Satış eğitimi, sağlıklı bir satış gerçekleştirmek ve alıcı ile satıcı arasındaki mesafeyi belirlemek açısından oldukça önemlidir. Satış sırasında kişiler aldığı ürün ile ilgili bilgilendirilmeli ve ürünle ilgili bir olumsuz durumla karşılaşıldığında haklarının neler olduğu konusunda bilinçlendirilmelidir. Aksi halde firmanın haksız konuma düşmesi olasıdır. Bu nedenle satış, piyasadaki tüm sektörler için geçerli bir kavram olarak düşünülürse satış eğitimi iş piyasasının olmazsa olmazı olarak düşünülebilir. Ancak satışın pazarlamadan farklı olduğunu ve müşterinin satış kısmında alışverişe hazır olduğunu unutmamak lazımdır. Bu nedenle pazarlama satıştan önce gelen bir kavram olarak düşünülebilir. Müşterinin ihtiyacı olan, almayı düşündüğü veya aklında olmayan bir ürünü sunma olarak tanımlayabileceğimiz pazarlama, bilgi, pratiklik ve deneyim isteyen bir süreçtir. Bu nedenle pazarlama eğitimi de satış kadar önemli bir programdır. Pazarlama eğitimi, satış işleminin gerçekleştiği her alanda gerekli olan bir programdır. Çünkü pazarlama, bir müşteriye o ürünü alma gereksinimi uyandırma işlemidir. Bu da zaten satışın gerçekleşmesinin temel sebebidir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder