10 Ocak 2015 Cumartesi

Eğitim Programları ve Gelecek Kaygısı

İnsanlar bir meslekte doğdukları anda uzmanlaşmazlar. Alanlarında uzmanlaşabilmek için uzun bir eğitim sürecine ve disiplinli bir çalışma temposuna ihtiyaç duyarlar. Ne yazık ki ülkemizdeki gençler insanlar birden bire uzman olabiliyormuş gibi kendilerini hiç geliştirmeye çalışmadan ve potansiyellerini zorlamadan istedikleri alanda uzman olamadıkları için dert yanmaktadırlar. Oysaki kendilerine örnek olarak gördükleri insanların hayatlarını biraz inceleseler, o insanların oraya gelebilmek için nasıl eğitim aldıklarını ve ne tür zorluklara göğüs gerdiklerini göreceklerdir. Öncelikle gençlerin uzmanlaşmak istedikleri alanlarda eğitim programları görmeleri gerekmektedir. Belirli bir seviye gelebilmek için eğitim programları sayesinde en iyi şekilde bilgi ve birikimin sağlanmış olması gerekmektedir.


Bir alanda uzman olmak, o alandaki her şeyi bilmek değildir. Ancak o alandaki en bilgili kişilerden biri olmayı da gerektirir. Bu yüzden uzmanlaşmak istenilen alanla ilgili en iyi ve en güncel bilgilerin sağlandığı eğitim programları kaçırılmamalı ve bu eğitim programlarından en iyi şekilde yararlanılmaya çalışılmalıdır. Mesleki anlamda uzmanlığın en temel şartı o alandaki bilgi ve birikim düzeyinizdir. Bundan sonra ise edinmiş olduğunu tecrübeler gelmektedir. Yeni yeni uzmanlık elde etmeye çalışan birisinin mesleki anlamda yeterince deneyime sahip olma imkanı olmadığı için katılınılan eğitim programlarında ders veren eğitmenlerin kendi deneyim ve tecrübelerini aktarması çok önemlidir. Ancak o zaman bir eğitim programı tam anlamıyla fayda sağlayabilir hale gelir.

Günümüzde bu eğitim programları halen yeterli ilgiyi görmemektedir. Bu eğitim programları yeterli ilgi ve alakayı görmeye başladığında her alanda çok daha yetenekli ve bilgili çalışanlar ile uzmanlar olacaktır. Ancak böyle bir şeyin olması için gençlerimizin eğitim programlarına gösterdikleri ilgi ve alakayı kesmemeleri, bunun tam aksine birden çok eğitim programına katılarak, kendilerini en iyi şekilde geliştirmeleri gerekmektedir. Bunun yanında gençlerin en çok dikkat etmesi gereken şeylerden birisi asla birisini örnek alıp, onun gibi olmaya çalışmamalıdırlar. Yapmaları gereken şey kendilerine örnek olarak gördükleri, idol belirledikleri insanların yaptıklarının daha üstüne çıkmayı hedeflemek olmalıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder