11 Aralık 2014 Perşembe

Twitter'dan Gerçek Zamanlı Pazarlama Örnekleri

Sosyal medya kanallarını etkin bir şekilde kullanmaya özen gösteren markalar, hedef kitlelerine da artık bu yollardan ulaşıyorlar. Bu nedenle sürekli özgün ve güncel paylaşımlar yapmaya özen gösteren markalar, gerçek zamanlı pazarlama açısından da güzel örneklerin ortaya çıkmasına neden oluyor. Özellikle Twitter'da gözlemleyebileceğiniz gerçek zamanlı pazarlama örnekleri, hashtag kullanımının etkinliğini de gözler önüne sermektedir.

Twitter'dan gerçek zamanlı olarak dijital pazarlama yapan markaların şimdiye kadar gerçekleştirdikleri iletişim teknikleri baz alındığında, ortaya gerçekten çarpıcı ve gülümsetici örnekler çıkıyor. Örneğin Ülker Caramio, içerisinde ''karamel'' kelimesi geçen tüm tweet'lere cevap yazarak müşterisi veya takipçisi olsun olmasın herkesle iletişim kurmayı başarmıştır. Aynı şekilde yazdığı tweet içerisinde ''hastalık'' kelimesi geçen kişilere kefir ürününü tavsiye eden Ülker İçim, Kasım ve Aralık ayları içerisinde ciddi bir sosyal medya faydası sağlamayı başarmıştır.

Dijital pazarlamanın ve sosyal medya trendlerinin harmanlanmasıyla ortaya çıkan gerçek zamanlı pazarlama teknikleri, sosyal medya uzmanları tarafından büyük bir titizlikle planlanmakta ve uygulanmaktadır. Bu nedenle sosyal medya eğitimi alarak sosyal medya uzmanlığı yapan kişilerin dijital pazarlama eğitimi de alması gerektiğini düşünmeden edemiyorum. Çünkü dijital pazarlama eğitimi ile sosyal medya eğitimini bir arada sunarak ciddi bir kariyer sahibi olunabileceğini düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder