18 Mart 2014 Salı

Kişisel Gelişim Kitaplarının Faydaları

Kişinin kendini geliştirmesi tüm eğitim kurumlarının ona öğretebileceğinden daha önemli ve etkilidir. Okullar bize çok şey öğretiyor doğru. Fakat hangimiz, gerçek yaşamın okuldan sonra başladığını inkar edebiliriz ki. Okul teorik bir eğitimdir. Hayat ise tümüyle pratikten ibaret. Hayat, size kurtarma sınavı yapmaz. Hatta çoğu zaman, işaretlediğini silemezsin bile.



Sorun hayat sınavına hazırlıklı şekilde mi başlamak istiyorsunuz yoksa onu da bir gece öncesine mi bırakacaksınız? Hayata hazırlıklı başlamak için ise, öncelikle size verilen eğitime ek olarak kendi kendinizi de eğitmeniz gerekmektedir. Peki bu nasıl mümkün olabilir? Koca eğitim kurumlarının bana veremediğini, ben kendi başıma nasıl edinebilirim? gibi sorular sorduğunu duyar gibiyim. Merak etmeyin. Nasıl ki her hastalığın bir ilacı var, bunun ilacı da kitaplar.



Öncelikle amacınızı ve isteğinizi doğru belirlemeniz gerekmekte. Hayat karşısında sizi güçsüz kılan ne? Bunu sorun kendinize. İlerlemenize ne engel oluyor? Hayata karşı savunma sisteminizi geliştirmenizin önüne ne geçiyor? Bunu belirleyin. Küçük şeyleri kendinize dert mi ediyorsunuz örneğin? Hedefe ulaşmak isterken izleyeceğiniz yolu mu çizemiyorsunuz? Yeteneklerinizin farkına mı varmak istiyorsunuz? Ki mutlaka henüz açığa çıkmamış bir yeteneğiniz vardır. Ben okuduğum kitaplar sayesinde bunu öğrendim. İşte tam da bu noktada, her ne kadar birçokları kötülese de kişisel gelişim kitaplarını, onlar size yol gösterici olacaktır. Bir fener olacaktır önünüzü ayınlatan.

Aksi halde karanlıkta, el yordamıyla yön bulmaya çalışırken kaybolabilirsiniz.

Sonra birden sabah olur, bakarsınız ki hiç olmak istemediğiniz bir yerdesiniz. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder